Zajímavý článek: Kde rádi nakupujeme a proč
Vážení přátelé,
v internetovém deníku iDnes vyšel zajímavý rozhovor s ředitelem výzkumu obchodu GfK Czech, Zdeňkem Skálou. Doporučuji jej zejména proto, že ukazuje a odhaluje, jak se mění nákupní chování zákazníků a s čím je dnes třeba v maloobchodě počítat.
Rozhovor potvrzuje trend, který mnozí obchodníci již zaznamenali:
„Průměrný Čech“ má podle studie GfK Shopping Triggers dostupných víc než sedm prodejen potravin, ale pravidelně z nich navštěvuje jen dvě. Když připočteme i specializované obchody, jako řeznictví či pekařství, vyroste číslo dostupných prodejen na 11, ovšem navštěvujeme jen tři. Takže vidíme, že jen jedna čtvrtina prodejen je u tohoto „průměrného zákazníka“ úspěšná a tři čtvrtiny zůstávají stranou. Z toho je vidět, proč je pro obchodníky tak zásadní zvýšit věrnost zákazníků a ne přidávat další prodejny – prodejen mají zákazníci na výběr dostatek (jistě ne všude, ale ve většině lokalit ano), ale problémem je, jak je přesvědčit, aby nakupovali právě v té jedné. (citace z článku)
Tento trend však zdaleka neplatí jen pro nákupy potravin. Stále větší roli v úspěšnosti prodeje hraje zvyšování věrnosti zákazníků. Dnes již prostě nestačí otevřít prodejnu, vypustit několik reklam a čekat, že zákazníci změní svoje nákupní chování. O úspěchu stále více rozhodují pocity a dojmy, které zákazník získá při vstupu do prodejny, z její atmosféry a prostředí, ale také z toho, jak dobře je o něj postaráno. A právě s péčí o zákazníka a jeho motivací vracet se do vaší provozovny může pomoci kvalitní věrnostní a zákaznický program.
Pokud nemáte promyšlenou strategii práce se zákazníky, pokud je necháváte odejít z vaší prodejny, aniž byste od nich získali stálý kontakt a souhlas s dalším oslovením, pokud odejdou a vy nemáte možnost se s nimi nijak spojit a pracovat s nimi dále, pokud si z vaší prodejny odnesou jen zboží bez příslibu dalšího obchodu, není dnes vaše podnikání efektivní. Můžete doufat, že se zákazník vrátí zpět, ale pokud by i tak učinil, nemáte přehled, zda je u vás poprvé nebo již u vás dříve nakoupil, nevíte, kolik peněz u vás dosud utratil, neznáte jeho identitu. To vše vás stojí peníze, o které přicházíte, když mu nenabídnete službu, kterou očekává. Peníze, které byste získali s dobrým zákaznickým a věrnostním programem.
Pokud tak ještě neděláte, změňte svůj přístup k práci se zákazníky. Ať žádný z nich neodejde z vaší prodejny bez vaší unikátní věrnostní karty. Nikdy již neztraťte jediného zákazníka, který by se k vám mohl vrátit, jen kdyby věděl proč. Nejjednodušší řešení je začít využívat hotový věrnostní Lyoness Cashback program, který je připraven ke spuštění a který je ušitý na míru malým a středním podnikatelům. Ať máte jednu pobočku nebo jich máte několik, ať prodáváte zboží nebo služby, správně používaný Cashback program vás propojí s vašimi zákazníky tak, jak to nesvedou žádné kartičky s razítky či hvězdičkami.
S přáním mnoha úspěchů
Milan Řeřicha
Celý článek s rozhovorem najdete zde.
v internetovém deníku iDnes vyšel zajímavý rozhovor s ředitelem výzkumu obchodu GfK Czech, Zdeňkem Skálou. Doporučuji jej zejména proto, že ukazuje a odhaluje, jak se mění nákupní chování zákazníků a s čím je dnes třeba v maloobchodě počítat.
Jak se v ČR rozrůstala prodejní plocha řetězců s nabídkou potravin. Zdroj: článek, studie GfK |
Rozhovor potvrzuje trend, který mnozí obchodníci již zaznamenali:
„Průměrný Čech“ má podle studie GfK Shopping Triggers dostupných víc než sedm prodejen potravin, ale pravidelně z nich navštěvuje jen dvě. Když připočteme i specializované obchody, jako řeznictví či pekařství, vyroste číslo dostupných prodejen na 11, ovšem navštěvujeme jen tři. Takže vidíme, že jen jedna čtvrtina prodejen je u tohoto „průměrného zákazníka“ úspěšná a tři čtvrtiny zůstávají stranou. Z toho je vidět, proč je pro obchodníky tak zásadní zvýšit věrnost zákazníků a ne přidávat další prodejny – prodejen mají zákazníci na výběr dostatek (jistě ne všude, ale ve většině lokalit ano), ale problémem je, jak je přesvědčit, aby nakupovali právě v té jedné. (citace z článku)
Tento trend však zdaleka neplatí jen pro nákupy potravin. Stále větší roli v úspěšnosti prodeje hraje zvyšování věrnosti zákazníků. Dnes již prostě nestačí otevřít prodejnu, vypustit několik reklam a čekat, že zákazníci změní svoje nákupní chování. O úspěchu stále více rozhodují pocity a dojmy, které zákazník získá při vstupu do prodejny, z její atmosféry a prostředí, ale také z toho, jak dobře je o něj postaráno. A právě s péčí o zákazníka a jeho motivací vracet se do vaší provozovny může pomoci kvalitní věrnostní a zákaznický program.
Pokud nemáte promyšlenou strategii práce se zákazníky, pokud je necháváte odejít z vaší prodejny, aniž byste od nich získali stálý kontakt a souhlas s dalším oslovením, pokud odejdou a vy nemáte možnost se s nimi nijak spojit a pracovat s nimi dále, pokud si z vaší prodejny odnesou jen zboží bez příslibu dalšího obchodu, není dnes vaše podnikání efektivní. Můžete doufat, že se zákazník vrátí zpět, ale pokud by i tak učinil, nemáte přehled, zda je u vás poprvé nebo již u vás dříve nakoupil, nevíte, kolik peněz u vás dosud utratil, neznáte jeho identitu. To vše vás stojí peníze, o které přicházíte, když mu nenabídnete službu, kterou očekává. Peníze, které byste získali s dobrým zákaznickým a věrnostním programem.
![]() |
ukázka věrnostní a zákaznické karty Cashback programu |
Pokud tak ještě neděláte, změňte svůj přístup k práci se zákazníky. Ať žádný z nich neodejde z vaší prodejny bez vaší unikátní věrnostní karty. Nikdy již neztraťte jediného zákazníka, který by se k vám mohl vrátit, jen kdyby věděl proč. Nejjednodušší řešení je začít využívat hotový věrnostní Lyoness Cashback program, který je připraven ke spuštění a který je ušitý na míru malým a středním podnikatelům. Ať máte jednu pobočku nebo jich máte několik, ať prodáváte zboží nebo služby, správně používaný Cashback program vás propojí s vašimi zákazníky tak, jak to nesvedou žádné kartičky s razítky či hvězdičkami.
S přáním mnoha úspěchů
Milan Řeřicha
Celý článek s rozhovorem najdete zde.