Zajímavý článek: Kde rádi nakupujeme a proč

Vážení přátelé,

v internetovém deníku iDnes vyšel zajímavý rozhovor s ředitelem výzkumu obchodu GfK Czech, Zdeňkem Skálou. Doporučuji jej zejména proto, že ukazuje a odhaluje, jak se mění nákupní chování zákazníků a s čím je dnes třeba v maloobchodě počítat.

Jak se v ČR rozrůstala prodejní plocha řetězců
s nabídkou potravin. Zdroj: článek, studie GfK

Rozhovor potvrzuje trend, který mnozí obchodníci již zaznamenali:

„Průměrný Čech“ má podle studie GfK Shopping Triggers dostupných víc než sedm prodejen potravin, ale pravidelně z nich navštěvuje jen dvě. Když připočteme i specializované obchody, jako řeznictví či pekařství, vyroste číslo dostupných prodejen na 11, ovšem navštěvujeme jen tři. Takže vidíme, že jen jedna čtvrtina prodejen je u tohoto „průměrného zákazníka“ úspěšná a tři čtvrtiny zůstávají stranou. Z toho je vidět, proč je pro obchodníky tak zásadní zvýšit věrnost zákazníků a ne přidávat další prodejny – prodejen mají zákazníci na výběr dostatek (jistě ne všude, ale ve většině lokalit ano), ale problémem je, jak je přesvědčit, aby nakupovali právě v té jedné. (citace z článku)

Tento trend však zdaleka neplatí jen pro nákupy potravin. Stále větší roli v úspěšnosti prodeje hraje zvyšování věrnosti zákazníků. Dnes již prostě nestačí otevřít prodejnu, vypustit několik reklam a čekat, že zákazníci změní svoje nákupní chování. O úspěchu stále více rozhodují pocity a dojmy, které zákazník získá při vstupu do prodejny, z její atmosféry a prostředí, ale také z toho, jak dobře je o něj postaráno. A právě s péčí o zákazníka a jeho motivací vracet se do vaší provozovny může pomoci kvalitní věrnostní a zákaznický program.

Pokud nemáte promyšlenou strategii práce se zákazníky, pokud je necháváte odejít z vaší prodejny, aniž byste od nich získali stálý kontakt a souhlas s dalším oslovením, pokud odejdou a vy nemáte možnost se s nimi nijak spojit a pracovat s nimi dále, pokud si z vaší prodejny odnesou jen zboží bez příslibu dalšího obchodu, není dnes vaše podnikání efektivní. Můžete doufat, že se zákazník vrátí zpět, ale pokud by i tak učinil, nemáte přehled, zda je u vás poprvé nebo již u vás dříve nakoupil, nevíte, kolik peněz u vás dosud utratil, neznáte jeho identitu. To vše vás stojí peníze, o které přicházíte, když mu nenabídnete službu, kterou očekává. Peníze, které byste získali s dobrým zákaznickým a věrnostním programem.

ukázka věrnostní a zákaznické karty Cashback programu

Pokud tak ještě neděláte, změňte svůj přístup k práci se zákazníky. Ať žádný z nich neodejde z vaší prodejny bez vaší unikátní věrnostní karty. Nikdy již neztraťte jediného zákazníka, který by se k vám mohl vrátit, jen kdyby věděl proč. Nejjednodušší řešení je začít využívat hotový věrnostní Lyoness Cashback program, který je připraven ke spuštění a který je ušitý na míru malým a středním podnikatelům. Ať máte jednu pobočku nebo jich máte několik, ať prodáváte zboží nebo služby, správně používaný Cashback program vás propojí s vašimi zákazníky tak, jak to nesvedou žádné kartičky s razítky či hvězdičkami.

S přáním mnoha úspěchů

Milan Řeřicha

Celý článek s rozhovorem najdete zde.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Elektronické poukázky eVouchers přišly i do ČR

Nový partner: Pizza Mňam, Praha

3+1 způsob, jak skrze program Cashback World oslovit více zákazníků a vydělat více peněz

Bezplatné období Cashback Programu končí

Cashback World: v jaké fázi rozvoje trhu se nalézáme aneb vize budoucnosti