Kolik mám nastavit slevu, abych byl pro zákazníka zajímavý?

Vážení přátelé,

přibližně na 70% svých setkání s obchodníky slýchávám tuto nebo podobnou otázku: "Kolik mám dávat slevu, abych byl pro zákazníka zajímavý?"

Obvykle se zeptám, jakou slevu dávají zákazníkům nyní. Nejčastější odpovědi jsou zhruba následující: "na Slevomatu 30 - 50%, to funguje, s vouchery lidé chodí a když chtějí přijít znovu, počkají si na další voucher. Pokud děláme svoje slevové akce, optimálních je asi 20%, pokud je to méně, lidé většinou moc nereagují."

Co tedy s tím? Existuje nějaké řešení, když nechci jít cestou velkých slev, které navíc zákazníka přivedou jen jednorázově? Jaké mám možnosti?

Příklad Shopping Point Deals

Nedávno se mi vybavil text, který jsem kdysi napsal právě pro tento blog a který se jmenuje Je lepší větší sleva nebo menší sleva? Možná budete překvapeni... Článek pojednává o jednom z nejpůsobivějších rysů Cashback World (dříve známého pod názvem Lyoness) programu. Totiž o tom, jak malou slevu proměnit ve velkou výhodu pro zákazníka a současně z něj udělat zákazníka stálého a vracejícího se.

Že to funguje výborně můžete vidět například na akcích velkých obchodních řetězců. Penny Market kupříkladu pravidelně pořádá pro své zákazníky akce, kterými je motivuje k utrácení v jejich prodejnách výměnou právě za body. Pokud jich nasbíráte dostatečné množství, můžete si koupit třeba pěkného plyšáka za 29,90 Kč. Líbí se to zákazníkům? Sbírají body? Využívají tyto akce? Rozhodně ano. I proto se podobné akce v pravidelných intervalech opakují a obměňují nejen v řetězci Penny Market, ale i dalších prodejnách. Vzpomeňte si například na pánve, DVD, lahve na vodu, speciální nádobí, a tak dále. Několik příkladů můžete vidět níže:

věrnostní akce, Kaufland, plyšáci

věrnostní akce, Albert, Šplíchoni

věrnostní akce, Kaufland, nádobí


Jak to ale udělat v případě, že nemáte rozpočet na podobnou velkou akci nebo neumíte předem odhadnout, jak se bude kampaň vyvíjet a kolik dárků tedy potřebujete mít v zásobě? Nebude potom zákazník zklamaný, místo aby měl radost? 

Zde můžete opět využít skvělou vlastnost programu Cashback World, která se jmenuje Shopping Point Deals. V rámci té vypisují obchodníci různé akce a pobídky, které zákazníkům umožňují vyměnit nasbírané body za zboží, služby nebo vzorky s velkou slevou nebo dokonce zdarma, případně za další výhody jako například přednostní servis. Zákazník si tak může sám vybrat, co ho zajímá a na to body sbírat.

Příklad Shopping Point Deals, Cyklošvec Písek

Jako to platí o čemkoliv, i v tomto případě lze přitom k této unikátní funkci programu Cashback World přistupovat nesprávně a z velké části tak její efekt eliminovat. Například tím, že zákazníky o možnosti vyměnit nasbírané body za nějakou super akci neinformujete. Jak by to například vypadalo, kdyby váš člověk u pokladny místo "Jo vy máte tohle? A nechcete místo toho radši 10% slevu hned?" řekl zákazníkovi "To je skvělé, také sbíráte body na víkendový pobyt zdarma? Aha, a na co je tedy sbíráte? Perfektní, tak k nám opět přijďte, my vám nákup rádi načteme, ať vám ty body rychle naskakují." Která věta podle vás zákazníka více motivuje, aby se k vám vrátil a nakoupil u vás znovu?

Případně co kdyby vedle pokladny stál jednou za čas aktualizovaný přehled např. tří nejzajímavější Shopping Point dealů s textem "Při placení předložte vaši věrnostní kartu, každý nákup u nás odměňujeme"?

A možná ještě lépe - co povýšit na verzi programu Cashback Solutions Basic nebo Professional a sám pro své zákazníky nějaké pobídkové akce vytvářet? Zvýšilo by to podle vás počet zákazníků, kteří se k vám vracejí, aby nasbírali cenné body? Když k tomu navíc automaticky dostanou děkovnou SMS a část útraty zpět na účet ve formě hotovosti? Budou vás milovat více, než když jim dáte bezvýznamnou slevu 10% jako všichni ostatní? Vsaďte se, že ano :)

Několik příkladů Shopping Point Deals, kde mohou zákazníci vyměnit nasbírané body za další slevy nebo výhody.

Celé kouzlo úspěchu je totiž v tom, jak s programem pracujete. Děláte-li to správně, program se Vám bohatě odmění. Pokud vše necháváte běžet samovolně a jen čekáte, zda někdo sám od sebe přijde a při vytažení Cashback World karty musí čekat, až si spustíte aplikaci nebo otevřete webovou stránku a nákup mu načtete, připravujete se zbytečně o vracející se zákazníky i o jejich peníze. A to přeci nechce nikdo, že?

Využijte tedy tyto jednoduché triky a začněte překlápět vaše náhodné zákazníky na vracející se. Využijte Shopping Point Deals, které vypisují ostatní obchodníci a pracujte s nimi obdobně, jako s nimi pracují řetězce a hypermarkety. Nebo ještě lépe, staňte se i těmi, kdo tyto akce vypisují a přitáhněte si tak k sobě zákazníky z okolí. Odměna v podobě prosperujícího byznysu za to stojí.

Příklad obratů partnerské společnosti na menším městě
Příklad obratů partnerské společnosti na menším městě

Potřebujete-li v této oblasti pomoc nebo konzultaci, kontaktujte mne a rád pomohu. Chcete-li se stát partnerskou společností věrnostního programu Cashback World, získat tak přístup k našim zákazníkům a těžit maximálně z výhod prověřeného a moderního programu pro práci s Vašimi zákazníky, zavolejte mi nebo napište pro domluvení schůzky.

S přáním úspěšného podnikání

Milan Řeřicha
Rozvoj malých a středních podniků
Tel. +420 775 220 191
E-mail: milan.rericha(zavináč)gmail.com


Populární příspěvky z tohoto blogu

Elektronické poukázky eVouchers přišly i do ČR

Nový partner: Pizza Mňam, Praha

3+1 způsob, jak skrze program Cashback World oslovit více zákazníků a vydělat více peněz

Bezplatné období Cashback Programu končí

Cashback World: v jaké fázi rozvoje trhu se nalézáme aneb vize budoucnosti