3+1 způsob, jak skrze program Cashback World oslovit více zákazníků a vydělat více peněz

Vážení obchodníci,

dovolte mi otázku: Jaké jsou Vaše zkušenosti s programem Cashback World? Kolik zákazníků denně si Vás díky programu najde? Desítky? Jeden? Jeden za týden? Odhaduji, že většina z Vás odpoví "sem tam někdo přijde, ale mohlo by to být lepší".  A v drtivé většině případů máte pravdu, mohlo.

V tomto článku se dozvíte, kde nejspíš děláte chyby a jak je jednoduše napravit.


Na úvod si pojďme říct, že Cashback World je platforma, která vám jako partnerské společnosti otvírá dveře k oslovení velkého množství potenciálních zákazníků. Platforma, která dokáže fungovat velmi efektivně a zajímavým způsobem zvednout váš zisk, pokud ji efektivně používáte. Dle mého odhadu vycházejícího z pozorování a statistik využívá nyní většina obchodníků možnosti programu na nějakých 10-20%, což se samozřejmě odráží v tom, co jim Cashback World přináší.

Jak tedy toto procento zvýšit, přitáhnout nové zákazníky a přimět stávající k častějším nákupům?


1, Využívejte důsledně možností propagace v rámci Cashback World

Z vlastní obchodní zkušenosti víte, že kdo je vidět, ten prodává. Avšak i přesto, že Cashback World nabízí svým partnerským společnostem řadu bezplatných možností, jak zviditelnit svoji firmu v rámci systému, jen malá část obchodníků je využívá. Nejčastějšími zadavateli reklamy jsou jednoznačně online obchody, zřejmě také proto, že jsou zvyklí se v online médiích prezentovat. Nicméně tato možnost je stejným způsobem otevřena i pro kteréhokoliv obchodníka z řad partnerů. Využijte proto možnosti
  • být vidět na facebookové stránce Cashback World Česko, kterou sleduje cca 17 tis. českých zákazníků a marketérů, kteří pošlou informaci o vaší firmě dále
  • zaslat informaci o vás skrze cílený newsletter skupině zákazníků, kteří jsou pro vaše podnikání relevantní (je možno například nechat rozeslat pozvání pouze lidem v okolí vaší firmy)
  • pokud máte opravdu něco mimořádného pro zákazníky z celé republiky, je možno domluvit si zveřejnění přímo na úvodní stránce Cashback World 

Bannery a propagace se též zobrazují v mobilní aplikaci Cashback App a na webech tzv. White Label partnerů, v našem případě tedy cashback portálech SK Slavia Praha a HC Kometa Brno. Ano, i reklamu na webových stránkách pro fanoušky těchto klubů mohou partnerské společnosti využít bezplatně - stačí jen požádat a připravit příslušný obrázek ke zveřejnění.

Velice důležité je také pravidelné opakování - vždyť i reklamu mimo toto nákupní společenství neděláte jen jednou, ale na pravidelné bázi. Domluvte se s kanceláří myWorld na optimálním počtu opakování (např. 3-4× ročně) a nezapomeňte zaslat vždy s dostatečným předstihem potřebné bannery.

Pro více informací a konkrétní parametry bannerů pro jednotlivé komunikační kanály pište na adresu service.cz@cashbackworld.com. Jak takový banner může vypadat, se podívejte zde: https://www.facebook.com/cashbackworld.cz/



2, Buďte vidět "z ulice"

Cashback World funguje pro mnoho zákazníků jako pomyslné závaží na vahách, které dokáže zákazníka naklonit k tomu, aby zašel nakoupit zrovna do vaší prodejny. Mnozí obchodníci ale dělají chybu v tom, že zákazníka nechávají v nejistotě. "Jsem tu správně? Nebudou se na mne dívat divně, když vytáhnu svoji Cashback World kartu? V mobilní aplikaci jsem je našel, ale opravdu je to ten správný obchod?" - to jsou nejčastější otázky zákazníka, který přichází "vyzkoušet" vaše služby. Tajemstvím úspěšných obchodníků potom je, že dokáží odstranit všechny bariéry, které by zákazník musel složitě překonávat (a čím více nejistoty, tím více těch, kdo se raději rozmyslí nekomplikovat si život).
  • Označení provozovny samolepkou je naprostý základ. Schovaná, špatně viditelná, oloupaná nebo dokonce chybějící samolepka je překážkou, která doslova křičí na zákazníka "Hledej dál! Tady nic není! Vykašli se na to a jdi tam, kde to již znáš!" Dobře označená provozovna naopak říká "Jsi tu správně, pojď dál."
  • Chcete-li pak zaujmout ještě více a již z dálky přitáhnout pozornost členů rostoucího Cashback World programu, označte svoji provozovnu venkovním praporkem nebo slunečníkem a vzbudíte tím reakce "jé, hele, pojď se tam podívat..." 

Jakmile pak dostanete zákazníka dovnitř, gratuluji, máte velkou šanci, že se stanete jeho oblíbeným obchodem. A že vás bude doporučovat dále. Pokud mu ovšem nepostavíte do cesty další bariéru, která ho dokonale odradí...


3, Vítejte zákazníky s otevřenou náručí

Zní to jako samozřemost, že? Co jiného byste také měli dělat? Avšak... zkušenost ukazuje, že největšími faktory, proč zákazník odejde a již se nevrátí, jsou tyto:
  • při placení je nucen sledovat protažený obličeje obsluhy, která neví, jak má výhody Cashback World karty zaznamenat a dává najevo své znechucení nad zdržováním a prací navíc. Nikdo ale nechce být "trestán" a ponižován za to, že přišel, protože byl pozván. Naopak, pokud se při předložení věrnostní karty pokladní usměje a k tomu dodá "to je skvělé, že jste nás našel - přijďte zas a pozvěte i vaše přátele", sami uvidíte jak rychle se u vás začnou točit dveře.
  • při předložení Cashback World karty zazní nabídka, jestli raději nechce slevu hned na místě místo cashbacku a nějakých Shopping Points. Jistě, někdy je to lákavé a někdo to dokonce využije - obchodník ušetří dvě tři procenta a zákazník dostane slevu hned. Zdánlivě výhra - výhra. Jenže opět - takového zákazníka již nejspíš neuvidíte. Sleva totiž není dostatečnou pákou k tomu, aby se k vám vrátil, natož aby vás doporučil dále. Slevy totiž dnes nabízí kde kdo a jakmile zákazník někde objeví levnější variantu toho, co prodáváte, bez zaváhání zamíří tam. Zpětné výhody oproti tomu fungují jako odměna - tím, že mu jeho nákup načtete do systému Cashback World, budujete v zákazníkovi pocit, že od vás něco dostal. Něco mimořádného. A to je přeci milé. A je to důvod se vrátit. Jednou okamžitou slevou tak spolehlivě zabijete možný dlouhodobý obchodní vztah. Vyzkoušejte si to a uvidíte sami.
  • v rámci urychlení si obsluha poznačí číslo zákazníka na papír s tím, že nákup zaznamená později, udělá tak ale až po několika dnech nebo vůbec. Pokud toto děláte nebo zapomínáte, naprosto spolehlivě zákazníky ztrácíte. Když k vám totiž přijde plný očekávání, aby si vás "vyzkoušel", není nic horšího než zkouškou neprojít. Veškeré úsilí přesvědčit jej k návštěvě tak vyletí oknem bez sebemenšího efektu a o negativní publicitu v rámci nákupního společenství máte postaráno. Proto vždy své sliby plňte a ideálně načtěte všechny nákupy hned, jakmile si uděláte chvilku čas.


Několik rad na závěr:
  • Buďte trpěliví. Jako každá reklama má svůj náběh, i program Cashback World. Jako partneři jste získali přístup k stovkám až tisícům potenciálních zákazníků - dejte si čas a práci s tím, abyste odstranili všechny bariéry a umetli jim cestičku k vám. Vaší výhodou je, že nyní máte nástroje a páky, aby zavítali právě k vám. Využijte je, případně konzultujte vhodný postup s vaším merchant marketerem.
  • Pravidelně si kontrolujte, že jste vidět. Správné a viditelné označení provozovny, pravidelné zvaní skrze propagační kanály, které můžete využívat bezplatně. S tím, jak roste počet členů programu, budete zároveň oslovovat také nové a nové lidi. Naplánujte si 3-4 termíny pro zaslání bannerů a poznačte si je do kalendáře.
  • Dejte vědět také svým fanouškům na facebooku a webových stránkách, že jste členy Cashback World. Drtivá většina firem má na svých facebookových stránkách mezi fanoušky většinu zákazníků, kteří nakoupili pouze jednou - touto informací jim dáte další důvod k tomu, aby se k vám vrátili a navštívili vás znovu.
  • Starejte se dobře o to, aby byla obsluha dobře proškolená. Ví, kde je načítací zařízení? Zná postup zaznamenání výhod? Ví, že takový zákazník je připraven "objevit" váš podnik a vracet se k vám, je tedy třeba jej pochválit, nikoliv otrávit? Pokud máte dlouhodobě potíže s obsluhou či načítáním nebo si jen chcete usnadnit práci, zvažte alternativní nástroje pro zaznamenání výhod, např. bankovní aplikaci na vašem platebním terminálu - mimo jiné umí spárovat platební kartu s věrnostním účtem, načtení je tedy poté otázkou stisku jednoho tlačítka. A ještě nejspíš ušetříte na poplatcích za platební karty, tak jako 82% obchodníků. Nechte si zkušebně spočítat, jakou úsporu byste dosáhli vy a uvidíte sami.



Bonusový tip - cíleně dělejte ze zákazníků jednorázových zákazníky vracející se

Statistiky jednoznačně odhalují, že pokud dáte zákazníkovi konkrétní důvod se vrátit a sdělíte mu jej, máte násobně větší šanci, že tak učiní. Například: "Chutnalo Vám? Zítra budeme mít skvělé plněné knedlíky, určitě si je nenechte ujít." nebo "Pokud přijdete i zítra, dostanete od nás k jídlu kávu zdarma." nebo "Až spotřebujete tuto náplň, přijďte a já vám ukážu jak ji levně doplnit." Přišli byste znovu?

Obdobným způsobem můžete využít i sílu programu Cashback World - po zaplacení spolu s účtenkou předejte zákazníkovi kartičku s vaším registračním odkazem a se slovy: "Děkujeme za návštěvu, zde od nás máte dárek. Než k nám půjdete příště, zaregistrujte se do našeho věrnostního programu a před placením nám jen ukažte vaši kartu na displeji mobilního telefonu. Všechny instrukce jsou zde."

Tímto jednoduchým způsobem dáte vašemu zákazníkovi další důvod se vrátit. Je to jednoduché, osvědčené a funkční.


Jsou pro vás tyto tipy užitečné? Kde děláte největší chyby vy? Využíváte program Cashback World na 100% nebo máte ještě rezervy? Napište mi do komentářů, rád si zkušenosti přečtu.

S přáním úspěšného podnikání

Bc. Milan Řeřicha
konzultant pro malé a střední podniky
tel. +420 775 220 191

Komentáře

  1. naprosto skvělé uchopení tématu "jak na to , milí obchodní partneři, aby se vám splnil sen?"Pro mě je ten sen, že mi můj obchod může vydělávat 24hodin denně bez ohledu na stav ekonomiky v mém městě, v mé zemi, bez ohledu na počasí. Tomu já říkám SMART byznis, jak říkávala moje máma, "peníze dělají peníze." My máme ten obchod, my máme ty prostory, my máme ten personál i ty dovednosti a zkušenosti. My máme i ty informace "jak na to" , tak proč je nevyužít?!


    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Elektronické poukázky eVouchers přišly i do ČR

Nový partner: Pizza Mňam, Praha

Bezplatné období Cashback Programu končí

Cashback World: v jaké fázi rozvoje trhu se nalézáme aneb vize budoucnosti