Která verze Cashback Programu je pro vás nejvhodnější?

Která verze Cashback Programu je pro vás nejvhodnější?

Pokud uvažujete o pořízení Cashback Programu pro Váš podnik nebo firmu, tato malá příručka by Vám měla pomoci vybrat si správnou verzi.

Máte již věrnostní program nebo teprve o nějakém uvažujete? Přemýšlíte, jak si udržet zákazníky kartičkami s razítky, hvězdičkami, čárovým kódem, načítáním kreditu z každého nákupu a podobně? Přečtěte si, v čem je připravený věrnostní Cashback Program lepší nebo horší než jiná řešení.


Nástroj Cashback Program je k dispozici ve třech variantách, lišících se rozsahem zahrnutých modulů a funkcí. Ceny platí pro pořízení první prodejny (centrály), v případě použití na více pobočkách je cena pobočky poloviční. Případný měsíční poplatek se i v případě více poboček platí jen jednou.

Cashback Program Basic


Cashback Program Basic je základní variantou programu. Obsahuje vše potřebné pro velmi rychlé spuštění Vašeho vlastního věrnostního a zákaznického programu. Moduly zahrnuté ve verzi Cashback Program Basic zahrnují:

  • Aplikace MTERM a VTERM, skrz které probíhá registrace nákupů zákazníků s Cashback kartou. MTERM je aplikace pro zařízení s operačním systémem Android, VTERM je pak webová aplikace běžící v okně webového prohlížeče. Každý nákup, který je zákazníkovi načten skrze některou z těchto aplikací, je zaznamenán do účtu zákazníka a ten je o poskytnutých výhodách okamžitě informován prostřednictvím SMS zprávy. Zákazník tak dostává okamžitou zpětnou vazbu a ujištění, že nákup u Vás mu přináší něco navíc. Zasílání SMS zpráv je již zahrnuto v ceně všech variant programu a probíhá zcela automaticky.
  • Merchant Lounge, webovou centrálu pro obchodníka, ve které může provádět veškerá nastavení programu, sledovat obraty a statistiky nákupů a aktivovat funkce, které chce využívat.
  • B2B service, umožňující nastavení vlastních výhod pro B2B zákazníky. Pro obchodování mezi firmami není vždy žádoucí poskytovat stejné výhody jako koncovým zákazníkům, B2B tedy service umožňuje nastavit specifické zákaznické výhody pro každý konkrétní případ zvlášť.
  • POS materiály pro označní prodejny jako partnerský obchod Cashback Programu, aby byl snadno rozpoznatelný i pro ostatní zákazníky s Cashback kartou. Jedná se o samolepky s logem a nápisem Cashback Point, stojany, plakáty a další materiály.
  • Shopping Point Deal modul, umožňující vypisovat speciální akce pro své i ostatní zákazníky s Cashback kartou. Shopping Point Dealy umožňují zákazníkům vyměnit nastřádané nákupní body za Vámi definovanou výhodu při nákupu ve Vaší prodejně. Dealy jsou automaticky propagovány skrze celou síť Cashback World Programu, na webových portálech obchodních partnerů (tedy např. i na webovém portálu SK Slavie, HC Slovan a dalších), včetně bezplatné mobilní aplikace Cashback App. Shopping Point Deals jsou jedním z významných nástrojů, jak přivést zákazníky do Vašeho obchodu a zároveň zvyšují prestiž Vašeho věrnostního programu.
  • Modul základních statistik, umožňující mít přehled o obratech a nákupech zákazníků, jejich demografii, nejsilnějších a nejslabších dnech, apod.
  • 100 ks zákaznických karet s designem dle Vaší volby. Tento počáteční balíček plastových karet s Vaším logem a grafikou slouží ke zvýšení věrnosti Vašich zákazníků a je současně jejich vstupenkou ke všem výhodám Cashback Programu. Velkou výhodou Vašeho věrnostního programu je pak i to, že Vaši zákaznickou kartu mohou Vaši zákazníci využít nejen při nákupech ve Vaší prodejně, ale i u všech ostatních partnerů Cashback Programu a nabízíte jim tak současně něco unikátního, užitečného a odlišíte se tak od ostatních obchodníků ve Vašem okolí. Vy potom jako odměnu za doporučení ostatních obchodních partnerů Vašim zákazníkům dostáváte navždy až 1% z obratu, který zákazníci s Vaší zákaznickou kartou u partnerů uskuteční, což může v závislosti na množství rozdaných zákaznických karet pokrýt či převýšit cenu věrnostního programu.

Pro koho je Cashback Program Basic vhodný?

Tato varinta věrnostního a zákaznického programu je určena malým a středním obchodníkům s jednou až deseti prodejnami, kteří chtějí zvýšit své prodeje a získat od svých zákazníků více peněz. Je také vhodná pro živnostníky a podnikatele, kteří mají od cca 20 zakázek měsíčně. Další zákaznické karty je možno v případě potřeby doobjednat.


Cashback Program Professional


Cashback Program Professional obsahuje vše co Cashback Program Basic plus několik dalších modulů:

  • 250 ks zákaznických karet pro vyšší zákaznickou základnu.
  • Možnost zákaznické online samoregistrace skrze speciální odkaz, který můžete využít na Vašich webových stránkách, e-mailech či prodejních materiálech. Zákazníci se pak registrují sami a k Vám si jen přijdou vyzvednout věrnostní kartu nebo využijí její virtuální podobu v mobilní aplikaci.
  • Připojení Vašeho e-shopu jako partnerské společnosti zdarma (běžná cena je 10 000 Kč). Pro e-shop je možno nastavit odlišnou fixní provizi z důvodů obvykle nižších cen na e-shopu než v kamenné prodejně.
  • Rozšířené statistiky, které umožňují lépe analyzovat prodeje a předvídat tak případné propady prodejů třeba akcemi typu Happy Hour a podobně. Rozšířené statistiky umožňují mimo jiné sledovat nákupy zákazníků u ostatních partnerů Cashback Programu a porovnávat vývoj prodejů s ostatními obchodníky stejného odvětví.
  • CRM modul pro pokročilou práci se zákazníky, jejich demografické a geografické členění a další funkce, sloužící k segmentaci Vaší zákaznické databáze a práci s jednotlivými zákazníky i jejich skupinami.
  • Modul Newsleter pro snadné oslovování zákazníků či jejich skupin. Díky tomuto modulu v kombinaci se segmentací zákazníků můžete zvýšit své prodeje výrazným způsobem a upozorňovat své zákazníky jednoduše na novinky a akční nabídky Vaší prodejny.
  • Modul Zákaznického průzkumu, který je silným nástrojem pro zvýšení prodejů díky získávání zpětné vazby od zákazníků, kteří u Vás nakoupili. Můžete tak snadno zjistit, kde jsou slabá místa Vašeho podnikání, která potřebují posílit a zajistit Vám tak silnou pozici na trhu.

Pro koho je Cashback Program Professional vhodný?

Tato varianta věrnostního a zákaznického je určena pro malé, střední i velké podnikatele, kteří chtějí hotový profesionální věrnostní a zákaznický program s pokročilou prací se zákazníky, jejich segmentací a správou za zlomek ceny. Náklady na výrobu programu obdobného rozsahu se běžně pohybují kolem 1 - 1,5 mil. Kč, plus náklady na správu dat a bez možnosti propojení s dalšími provozovateli programu. Tuto verzi doporučuji tam, kde chcete získat ze svých zákazníků maximum, pracovat s nimi systematicky skrze e-mailing a zpětnou vazbu a tvarovat tak jejich nákupní chování.


Cashback Program Light


Cashback Program Light je marketingovou variantou pro ty, kteří nechtějí pracovat se svými zákazníky, ale chtějí se stát partnery a akceptanty Cashback karty jiných obchodníků a využít tak výhod sítě partnerů Cashback Programu. Tato varianta tedy neobsahuje nástroje jako jsou registrace zákazníků do věrnostního programu s vlastní věrnostní kartou, zákaznické statistiky, moduly Shopping Point Deals, Newsletter, CRM a Zákaznický průzkum.

Varianta Cashback Program Light obsahuje přístup k software MTERM a VTERM pro načítání nákupů zákazníků, webové rozhraní Merchant Lounge pro nastavování základních parametrů programu, možnost B2B service a POS materiály pro zviditelnění prodejny. Zahrnuje také uveřejnění prodejny na všech webových portálech Cashback Programu včetně mobilní aplikace pro zákazníky. Verze Light je tedy převážně marketingovým nástrojem a dá se přirovnat k jednorázově zakoupené reklamní ploše, která je potom již navždy Vaše.

Pro koho je Cashback Program Light vhodný?

Tato varianta je vhodná pro malé a střední podnikatele a živnostníky, kteří chtějí zviditelnit své podnikání a efektivně a bezplatně inzerovat své služby v rámci rostoucího programu Cashback World.


Upozornění:

K pořizovací ceně věrnostního programu je třeba počítat také s předem smluvně ustanovenou provizí z uskutečněného obratu zákazníka s Cashback kartou. Výše této provize je individuální a závisí od odvětví, v kterém podnikáte. Z této provize je hrazen cashback a další výhody, které zákazník obdrží na svůj účet jako odměnu za to, že nakoupil u Vás, a výdaje související s budováním zákaznické věrnosti. Tato provize se platí pouze a výhradně v případě, že zákazník u Vás nákup uskutečnil.

V případě variant Cashback Programu Basic a Professional můžete po rozdání svých zákaznických karet kalkulovat i s tím, že odměny za nakupování Vašich zákazníků u ostatních obchodníků, online shopů a řetězců mohou z části nebo zcela pokrýt nebo převýšit i odváděnou provizi z uskutečněného obratu ve Vaší provozovně. Zkušenosti ukazují, že aktivně používaný zákaznický program Cashback Solutions se nejen sám zaplatí, ale nadto dokáže sám o sobě generovat zajímavý příjem vedle zisku, který Vám přinášejí vracející se zákazníci skrze útratu u Vás.

Příklad obratů zákazníků s Cashback World kartou, období 12 měsíců,
obchod v menším městě (30 tis. obyvatel) 


Pokud si stále nevíte rady, která varianta věrnostního programu je pro Vás nejlepší nebo se chcete stát partnery Cashback Programu a využít jeho plné síly ke svému prospěchu, kontaktujte mne na e-mailu milan.rericha(a)gmail.com nebo telefonním čísle +420 775 220 191 a nechte si zdarma udělat základní analýzu pro určení nejvhodnější varianty programu.


Kam dál?



Populární příspěvky z tohoto blogu

Elektronické poukázky eVouchers přišly i do ČR

Silný pomocník (nejen) pro partnery Cashback World programu

3+1 způsob, jak skrze program Cashback World oslovit více zákazníků a vydělat více peněz

Nový partner: Pizza Mňam, Praha

Bezplatné období Cashback Programu končí