Proč je věrnostní Cashback Program lepší než razítka a kartičky s hvězdičkami

Proč je věrnostní Cashback Program lepší než razítka a kartičky s hvězdičkami

Pokud zvažujete pořízení věrnostního programu pro Váš podnik nebo firmu, tato malá příručka by Vám měla pomoci vybrat si správnou verzi.

Máte již věrnostní program nebo teprve o nějakém uvažujete? Přemýšlíte, jak si udržet zákazníky kartičkami s razítky, hvězdičkami, čárovým kódem, načítáním kreditu z každého nákupu a podobně? Řešíte, kdo z vašich zaměstnanců a jakým způsobem bude hlídat stav věrnostních kont, kontrolovat razítka, udržovat databázi vydaných kartiček a připomínat zákazníkům, že u vás mají kredit, který mohou čerpat? Kdo a jak bude hlídat, jestli věrnostní program nevyužívají jen zákazníci, kteří by k vám přišli tak jako tak?


Kartičkový a razítkový systém má jednu výhodu a dlouhou řadu nevýhod. Výhodou je, že je levný a je snadné jej zavést. Kartičky si v krajní nouzi natisknete doma na tiskárně a razítko seberete dětem. Úroveň kartiček bývá různá, ale zásadní nevýhodu mají všechny - jako věrnostní program prostě nefungují.

Aby nedošlo k omylu. Neříkám, že jej zákazníci ignorují a nevyužívají. Někteří ano. Využívají jej hlavně ti, kteří k vám již stejně pravidelně chodí a chodili by i bez kartičky, jen ve výsledku zaplatí méně. Jako poděkování nebo dárek od vás je podobný systém super. Jako podnikatelský nástroj ke zvýšení tržeb ani náhodou.

Obrovskou nevýhodou kartičkového systému totiž je, že nevytváří žádná data, která byste mohli využít ke zvýšení tržby a vašeho zisku. Asi dokážete sledovat, kolik kartiček jste vydali a kolik lidí je využilo na maximum. Ale tam to končí.

  • Kdo moji zákazníci jsou? 
  • Jak často ke mě chodí nakupovat? 
  • Kdo z nich nejčastěji?
  • Kdo z nich u mne utrácí nejvíc? 
  • Jak jim dám vědět, že pro ně mám super akci? 
  • Jak je pozvu, aby přišli nakoupit znovu? 
  • Co mám udělat, abych jen nečekal, až zase půjdou kolem?
  • Co když konkurence nabídne místo každé desáté housky každou devátou?
  • Co když začnou chodit k ní? 
  • Kdybych s nimi tak mohl mluvit a říci jim, v čem jsem lepší.
  • Co když začnou u konkurence nakupovat pravidelně? Nic z toho nemám.
  • Pomoc!

Co s tím?


Mám tip. Pořiďte si jednoduchý, moderní a úsporný Cashback Program.
  • jedná se o moderní, hotový, připravený věrnostní a zákaznický program v jednom
  • jednoduše se zavádí: vyplníte základní údaje o firmě, odešlete logo a grafický návrh věrnostní karty a váš vlastní věrnostní program je připraven ke spuštění
  • využívá ho přes 2 700 obchodů v ČR a 2 000 na Slovensku
  • součástí je balíček profesionálních, plastových, graficky lákavých zákaznických karet, které si můžete navrhnout přesně podle vašich představ. Už žádné ušmudlané papírky nebo odrbané kartonové kartičky.
  • již v základu obsahuje kompletní správu zákaznických účtů: každý zákazník má svůj věrnostní účet s online přehledem provedených nákupů, přehled o dosažených výhodách, po každém nákupu dostane automaticky SMS s poděkováním a vyčíslením výhod, atd.
  • vy dostáváte kontakty na všechny stálé zákazníky s možností pozvat je znovu do prodejny, apod., a to i ty, které k vám pošle někdo jiný 
  • tři varianty programu dávají na výběr každému - ať jste obchod s mnoha pobočkami nebo malý živnostník
  • statistiky a podrobné statistiky podle verze programu, identifikace nejlepších zákazníků, nejlepších prodejních období, možnost tvorby speciálních akcí a jejich rozeslání zákazníkům, automatické blahopřání k narozeninám, zákaznické průzkumy, apod. 
  • zdarma mobilní aplikace pro zákazníky s virtuální věrnostní kartou, elektronickými kupony, vyhledáváním obchodníků, upozorňováním na mimořádné slevy, akce a výprodeje, atd.
  • a další možnosti podporující váš prodej a věrnost zákazníků
Já ho doporučuji proto, že jde o jednoduchý, a přitom komplexní zákaznický program na klíč, který zanechává konkurenci daleko za sebou a který můžete mít za určitých podmínek dokonce zcela zdarma. Ale o tom později.


Podle průzkumů má nějakou věrnostní kartu 92% z nás a 83% držitelů je ovlivněno v tom, u koho nakoupí. Karet máme často plnou peněženku, v průměru ale používáme jen čtyři z nich. To znamená, že mnoho věrnostních karet rozdali obchodníci zbytečně a byly to jen vyhozené peníze bez jakéhokoliv efektu. Drsná realita.

Víte, proč se vám toto s Cashback kartou vašeho obchodu nestane? Je totiž svým způsobem unikátní. Zákazník ji totiž uplatní nejen při nákupu u vás, ale i u všech obchodníků zapojených do Cashback Programu. Dáváte tak svému zákazníkovi do rukou vzácný dar (a klidně to tak prezentujte). S vaší zákaznickou kartou se totiž stává VIP u mnoha obchodů najednou. Stává se králem.


Řekněme, že máte například krámek s potravinami. Vaší konkurencí jsou večerky a supermarkety, s kterými bojujete o zákazníky. Každého, kdo k vám přijde nakoupit, vybavíte vaší věrnostní kartou, načtete mu hned jeho nákup a přidáte jednoduchý seznam obchodů ve vašem okolí, kde vaši kartu také akceptují. Je to jednoduché, protože jak jsem zmínil, takových obchodů je jen v ČR přes 2 700 a jejich počet neustále roste.

Váš zákazník půjde o dva dny později nakoupit do drogerie, kde při placení vytáhne vaši krásnou kartu, prodavač mu nákup načte a on obdrží SMS "Děkujeme za váš nákup, dostáváte zpět 10 Kč a 0,05 Shopping bodu". "Aha!" řekne si. Později to samé vyzkouší v lékárně a večer v restauraci ukazuje na mobilu SMS se zprávami, kolik mu vaše šikovná karta ušetřila peněz. V kterém obchodě se kamarádi určitě zastaví, aby si takovou kartu vyzvedli?

A nejkrásnější na tom všem je, že jako obchodník, který dal zákazníkovi svou vlastní Cashback kartu a vyslal ho nakupovat i k ostatním partnerům ve svém okolí, dostanete jako odměnu 1% z jeho útraty pokaždé, když vaši věrnostní kartu použije. A to i například od obchodů jako je AliExpress, eBay, Zoot nebo Booking.com a další stovky online shopů.

Umí toto papírové kartičky s razítky, samolepkami nebo hvězdičkami? Pochybuji.


Vyplatí se tedy Cashback Program?

Samozřejmě!

Chcete mít svoji krásnou Cashback kartu a vybavit jí své zákazníky?

Věřím, že ano.

Je ještě celá řada vlastností a vychytávek, které program umí, ale to by tento článek ještě dlouho neskončil. Vás ale teď beztak nejvíc zajímá, jak můžete Cashback Program získat zadarmo, že? :)

Pak tedy pokračujte zde a podívejte se, která varianta je pro vaše podnikání nejvhodnější.

Váš

Milan Řeřicha
http://m.me/milan.rericha


Zpět na stránku s návody

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nový Lyconet: větší důraz na práci se zákazníky a nové funkce i odměny

Elektronické poukázky eVouchers přišly i do ČR

Nový partner: Pizza Mňam, Praha

Cashback World: v jaké fázi rozvoje trhu se nalézáme aneb vize budoucnosti

Nová funkce UTERM: registrace nového zákazníka do věrnostního programu